فرید آقاجانی

تنها وبلاگ رسمی فرید آقاجانی، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه

فرید آقاجانی

تنها وبلاگ رسمی فرید آقاجانی، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه

اینجانب هیچ گونه اکانت و صفحه ای در شبکه های مجازی ندارم و فقط همین وبلاگ متعلق به من است.

آخرین مطالب

مادران سرزمین ما

دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۴۱ ب.ظ
متن زیر صرفا اعتقاد شخصی حقیر است و احتمالا دوستان زیادی مخالف باشند که شنیدن آن موجب فخر من است.
...
هفته گذشته شنیدم که دخترکی خردسال از پدر و مادر خود ناراحت است.
وقتی علت را جویا شدم متوجه شدم که پدر و مادرش بدون اطلاع او به رستوران رفته و تنهایی غذا خورده اند!
راستشو بگم من کاملا حق رو به کودک دادم.
مادران سرزمین ما کجا تاکنون چنین رفتارهایی داشته اند(مثل فیلم های خارجی که بچه بودیم و با تعجب می دیدیم که پدرها و مادرها بچه رو به کارگر می سپارند و به مهمانی و خوش گذرانی می روند!)
...
مادربزرگ های ما سمبل فداکاری و انسانیت هستند
حتی از سواد مکتبی خود گذشتند تا به فرزندان خود برسند
و امروزه پدران و مادرانی را می بینیم که فرزند خود را رها کرده و به تفریح می پردازند!
...
من همان مادربزرگ فداکار و از خود گذشته قصه های مجید را بیشتر می پسندم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۹/۱۹
  • ۲۳۰ نمایش
  • فرید آقاجانی

انسان

انسانیت

فداکاری

مادر

مادری

نظرات (۲)

این خود خواهی نیست
به نظر من خود خواهی وقتی معنی پیدا میکنه که اون بچه رو کلا فراموش کنی
اینکه زندگی مرز داشته باشه معنی خودخواهی نمیده
به نظرم مادرهای ما با اون دیدگاههاشون باعث شدن تا نسل الان به قول شما خودخواه بار بیاد
که فکر کنن همه چیز حق اینهاست
درصورتی که باید عدالت رعایت بشه
در مواردی که کلا اون بچه کنار گذاشته بشه من حق رو به شما میدم
ولی در مواردی که این موضوعات همیشه گی نباشه و مرزی داشته باشه من حرف شمارو نمیپذیرم
:)
البته همه چی نسبیه
هیچ چیز مطلق نیست
ولی اونها بچه رو ول نکردن
بالاخره اونهام ادمن و حق زندگی کردن دارن
نباید همه زندگیشون بچشون بشه
ماها چه گلی به سر پدر و مادر هامون زدیم که اونطوری برامون از جون مایه گذاشتن که اینها بخوان بزنن
اگه هیچوقت اونو نمیبردن حق با بچه بود
ولی اینکه پیش اومده مواردی که اون رو نبرن طبیعیه
بچه نباید تو همه امور بزرگترها شرکت کنه
اونها بخشی از زندگیشون بچشونه نه همش
همونطور که بزرگان دینمون هم همینطورن
زندگیشون رو تعطیل نکردن وقف بچه هاشون بکنن
بچه دار شدن و تربیت بچه بخشی از روند زندگیه
نه که زندگی رو تعطیل کنیم
به نظر من پدر و مادرش کار خوبی کردن که بهش یاددادن اونها هم حق زندگی دارن و دارن این حق زندگی رو به بچشون هم یاد میدن که بچه عزیزم اگه بزرگ شدی و بچه دار شدی برای انسان بودن خودت هم ارزش قائل شو و همه وقتت رو به بچت اختصاص نده
چون اون هم بخشی از زندگی توا
اگه قرار بود همش باشه که دستورات دینی و مدل زندگی همه ادمها باید فرق میکرد.
پاسخ:
سلام
کاملا متوجه صحبت شما هستم
مشکل من دقیقا با همین نگاه امروزه ماهاست
خودخواهی و اینکه به فکر خودمون باشیم به عناوین مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی